Sorry..

Ingen bloggning på ett tag nu, Nu i helgen har jag vart ledig, men har haft fullt upp hela tiden. I fredags var jag i partille hos Jennie, det var himla kul. Vi käkade tacos och tjöta massa skit. Det var himla trevligt. Och sen på lördagen var det fest hos Anna. Det var också väldigt roligt på alla sätt. Först var vi hemma hos henne, sen bar det iväg till en krog i kungsbacka =)

Anledningen till varför ja inte uppdaterar bloggen så bra vet jag faktiskt itne riktigt. Antingen så börjar jag tappa lusten, eller är det nog att jag lagt min energi på annat tyvärr. Det är väldigt mycket runtomkring mig just för tillfället. För det första tar jobbet så mycket energi av mig nu, vi har kommit in i en period där många är sjuka, vi har åkt på andra slängan av vinterkräksjukan och folk säger upp sig hit och dit.. och det funderar jag snart på att göra också, eller aa plugga istället.. för man orkar inte hur länge som helst. Det är så tunga patienter nu så man har så ont i rygg, axlar och sen är psykiskt påfrestande att liksom känna att man otillräcklig på sitt jobb. Det är förjävligt.. men men sjukvården prioriteras inte idag. Så därför är jag jämt trött, helt slut efter att jag har jobbat, börjat få svårt att sova på nätterna och istället somnar till på soffan på dagarna efter jobbet, ont i rygg och axlar, kommer hem med ont i magen, magkatarr?
Och det här är följden till att jag kanske kan tyckas vara otrevlig, tyst, sur, gnällig som tyvärr kan ha gått ut över familj & vänner... och det är inte så man vill tolkas ju. Jag är ingen person vill att det ska gå utöver andra, det är liksom inte meningen på något sätt.  Så nu känns det bra att kanske fått tummen ur röva och starta ett nytt projekt, att bli sjuksköterska istället..
Det är liksom inte roligt att gå till jobbet längre.. så enkelt är de..
Guud vad jag gnäller.. nu ska jag sluta.. blir kanske något roligare inlägg att läsa senare eller imorgon.. I promise..

Kommentarer
Postat av: Nathalie

det är stört, ibland undrar jag om jag verkligen vill jobba inom vården och ibland älskar jag det och drömmen är ju typ sjuksköterska. och Det värsta är att tre år studier och ett berg av studieskulder ger inte överdrivet mycket mer i lön och Arbetet blir inte överdrivet variernande från sjuksköterska, längre dagar och du får ett större ansvar.



Hoppas verkligen att vi hittar en avd tillslut som vi trivs på. men jag tror att det är svårt och exakt vad man ska läsa till för att få ett bra jobb förutom sjuksköterska är svårt som f*n

2009-03-14 @ 19:10:12
URL: http://nathaliebragisson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0